Formgren erbjuder konsultation avseende PR-plan och PR-planering.ering

Formgren erbjuder konsultation avseende PR-plan och PR-planering.ering

Vill ni ha hjälp med er PR-planering

Publicerad: 20/1, 2021

Vem säger vad till vilka? På vilket sätt och i vilka kanaler? Publika relationer eller ännu hellre "Publika reaktioner" är mycket mer än att bara få med någon nyhet i enstaka tidningar. Det skapar nämligen fler och bättre affärer samt ökar värdet på er verksamhet.

Pressreleaser, nyhetsuppdateringar, sociala medier, hemsidesuppdateringar eller egna nyhetsbrev? Tillsammans går vi igenom hur ni skall nå era målgrupper lokalt, regionalt och nationellt. Hur kan ni försäkra er om att når ut så att de får den information de önskar samtidigt som ni kommunicerar er verksamhet så effektivt som möjligt?

När skall ni använda pressmeddelanden? Arrangera ni egna evenemang och medverkar ni på andras? När och hur bör man hålla presskonferens eller pressinbjudan? Hur hanterar och förhåller ni er till media generellt? Med mer än 30 års erfarenhet av presstjänster, mediahantering och publika evenemang kan jag bistå er i ert pr-arbete. Jag har genom åren utarbetat ett enkelt men kvalitetssäkrat och väl fungerande system för detta. Sökmotoroptimerad storytelling med er historia och budskap.

Med rätt verktyg och en väl fungerande PR-plan hjälper jag er att paketera budskapen direkt till er målgrupp, samt publicerar automatiskt till flera olika mediakanaler. Lika viktigt är att ha beredskap om olyckan är framme vid krishantering. Vem säger vad till vilka och när?

Till vår hjälp har vi Sveriges bästa tjänst för content marketing och SEO (Search Engine Optimization)- nyhetstjänsten SvenskPress.se där vi publicerar era artikar som då automatiskt även publiceras i flera webbtidningar.
Alla pressreleaser publiceras på nyhetstjänsten MyNewsdesk som når mer än 14000 journalister som prenumererar på pressmaterial därifrån.

Läs mer och kontakta mig på länken när ni vill skapa en effektiv PR-plan >>

Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Svar till ×

Inga kommentarer än...
Bli först att kommentera detta innehåll!

Skriv en ny kommentar