Syftet med ett socialt intranät
Publicerad: 4/10, 2020
När ni ställer er frågan om syftet med ett intranät så skall ni tänka igenom vad som kan vara de stora eller rent av största fördelarna. Vill ni ha en informationsbank eller ett socialt fungerande intranät?
Naturligtvis skall det vara både och, en digital mötesplats för verksamhetens samlade kunskaper, samtidigt som alla naturligtvis måste vara med. För att bygga ett väl fungerande team, oavsett storlek på organisation, så måste man göra det tillsammans.
Det handlar om att dela erfarenheter, lärdomar och perspektiv på ett smart sätt för att nå resultat så smidigt och effektivt som möjligt. Det kan gälla det mesta som att gå igenom strategier, planera kampanjer eller genomföra projekt och kunduppdrag.
Ett modernt intranät skall inte vara ledningens eller den kommunikationsansvariges anslagstavla utan alla medarbetares digitala arbetsverktyg och kommunikationsnav.
Engagerande medarbetare skapar en dynamisk arbetsplats där alla får en naturlig inblick i vad som händer avseende kommande arbetsdagar, policys och förändringar av rutiner m.m. Alla kan då på ett naturligt sätt vara delaktiga i att vara med och skapa, fråga och komma med feedback på innehållet i intranätet.
Rätt implementerat minimeras antalet fysiska möten, mail, SMS, telefonsamtal i tid och otid samt mängden av Post-It-lappar på kassaapparater och dataskärmar. Däremot så ökar den gemensamma kunskapen, servicegraden, förståelsen för verksamheten samt inte minst effektiviteten vilket ger en bättre kundupplevelse som i sin tur genererar fler och bättre affärer.
Om Yodo Intranät
Yodo Intranät är en molntjänst som består av både forum, sociala funktioner och filarkiv som fungerar både på mobil, läsplattor och datorer. Intranätet fungerar som ett digitalt nav och användarna får direktkoppling till andra digitala tjänster som nyttjas genom integrering i gränssnittet.
Det kan vara allt från Microsoft Office 365, kalender och Teams till Google Drive och egna projekthanteringssystem och moderna ekonomisystem som Hogia och Fortnox.
Användare har dessutom tillgång till chat, inmail, videomöten, kalender samt all nödvändig företagsinformation i manualer samt konferenser med olika behörighetsnivåer.
All information är skyddad av SSL (Secure Sockets Layer) och lösenordsskyddad liksom anpassad till den enskilde medarbetaren genom ett mycket enkelt administrativt användarsystem.
Yodos Intranät är lika enkelt att använda som Facebook och andra sociala medier. Skillnaden är att här är det inget som inkräktar på arbetet utan tvärt om gör det både mer intressant och effektivt att arbeta då all kunskap och samlad kompetens finns på samma ställe.
Naturligtvis skall även roliga saker som relaterar till arbetet finnas med som en naturlig del i flödet. Tävlingar, nästa firmafest, evenemang eller vilka som följer med på nästa afterwork?
Då Yodo Intranät är en molntjänst så får ni ett snabbt och effektivt verktyg utan egen investering med krav på ständig utveckling och underhåll. Yodo Intranät utvecklas kontinuerligt och täcker alla behov som utlovats till en låg startkostnad med fast pris och mycket förmånlig månadskostnad. Svensk Webbservice utlovar leverans och introduktionsutbildning inom en arbetsvecka.
För mer information kontakta
Joe Formgren
Mobil 070-679 79 00
Telefon 026-511 000
joe@svenskwebbservice.se
https://svenskwebbservice.se
För mer information om Sveriges smartaste CMS http://www.yodo.se
Några referenser på hemsidor här https://yodo.se/referenser
Kommentarer
Inga kommentarer än...
Bli först att kommentera detta innehåll!
Skriv en ny kommentar