International Wine & Spirit Competition uppmärksammar gintrilogin från Gävle
Publicerad: 22/3, 2022
Den kraftfulla GIN-trilogin Enastående Magnificent Gin, Stjärnklar Starry Gin och Supermåne Supermoon Gin har sedan förra sommaren när den lanserades beskrivits tillhöra några av världens allra finaste och mest välsmakande drycker inom kategorin ultra-premium. Direkt i anslutning till att den lanserades uppmärksammades den av det ledande internationella branschmediet The Spirits Business. Strax därefter erhöll den fem guldmedaljer och en silver i de välrenommerade blindprovningarna The Gin Masters och The World Gin Master ASIA.
"Som ett exklusivt, hantverksmässigt och relativt nystartat dryckesföretag från Gävle, med stark passion för att driva fram särpräglade, balanserade och komplexa smaker av bästa kvalitet, känner vi oss stolta över att bli uppmärksammade i prestigefyllda IWSC och samtidigt tillhöra en del av Sveriges allra finaste ginkultur. Att utveckla, säkerställa och producera drycker som tillhör några av världens allra finaste och mest välsmakande har inte varit en lätt resa, men det har varit vårt kall från dag ett. Även om det inte går att tävla om subjektiva värderingar och upplevelser betyder ändå uppmärksamheten från IWSC mycket för oss. Det är ett kvitto på att våra produkter håller en hög kvalitet och att den görs sig bra även i dessa internationella sammanhang. Det är också ett kvitto på att det finns en plats på marknaden för nischade drycker som våra.”
Steven Kautzky Andersson, VD, dryckesentusiast och grundare av BrandStar Alliance.
Gintrilogin riktar sig till de som söker kraftfulla smaker, som med fördel ska avnjutas rent för att komma till sin fulla rätt. Lagom mängd, för rätt tillfälle. Måttfull njutning.
BrandStar Alliance kommer delta vid årets Gin & Tonic Festival 2022 som sker 1-2 juli på Dylta Bruk i Närke.
”Vi kommer finnas på plats och köra en Master Class med vår gintrilogi, men vi tar även med oss vår nyhet ”Vildkatt by Sweden”. Det är en extremt exklusiv lagrad gin med en fantastisk ”full-body” karaktär. Den har vilat på två fat i fyra månader, ett svenskt ekfat och ett bourbonfat. Den släpper vi senare under våren i endast 80 exemplar. Då vi strävar efter att ta fram karaktärsfulla drycker känner vi att ”Vildkatt by Sweden” följer den linjen. Den är också ett utryck för vårt entreprenörskap och den kreativitet som krävs för att producera genuina dryckesupplevelser av bästa kvalitet. ”
Catherine Engelbrekt, produktutvecklare, designer och delägare för BrandStar Alliance.
Läs mer om BrandStar Alliance och om de tre aktuella produkterna på https://www.brandstar.se/gin-trilogy.
För mer information, kontakta gärna Steven Kautzky Andersson på 070-710 30 45 eller steven@brandstar.se.
Kommentarer
Inga kommentarer än...
Bli först att kommentera detta innehåll!
Skriv en ny kommentar