Gevalia förlänger samarbetet som Officiell Partner till Brynäs IF till 2027.

Gevalia förlänger samarbetet som Officiell Partner till Brynäs IF till 2027.

Gevalia förlänger samarbetet som Officiell Partner till Brynäs IF till 2027

Publicerad: 12/6

Ett av Sveriges längsta idrotts- och varumärkespartnerskap förlängs nu fram till 2027. Partnerskapet mellan Gevalia och Brynäs IF, som har pågått sedan 60-talet, innebär att Gevalia fortsätter som Officiell Partner till Brynäs IF samt som exklusiv kaffeleverantör till Monitor ERP Arena och Brynäs IF. Detta samarbete representerar föreningens näst högsta partnerskapsnivå.

Det fleråriga samarbetsavtalet markerar en nysatsning på idrotten från Gevalias sida på många år och speglar företagets starka engagemang för Brynäs IF och vår gemensamma strävan att skapa positiva avtryck för kommande generationer Gävlebor. Gevalia, med sitt ursprung och kafferosteri i Gävle, delar en djup tradition och historia med Brynäs IF.

— För oss är detta Sveriges mest anrika idrotts- och partnersamarbete. Gevalia är ett av de företag som Brynäsfansen känner stor kärlek till. Associationen till Gävle och Brynäs sträcker sig långt tillbaka i historien. Den här satsningen är betydande och kommer även att förbättra flödet och kvaliteten på kaffet i arenan. Självklart är satsningen också grundande för att kunna återinvestera i fler vinster både på och utanför isen, säger Jakob Westerlund, kommersiell chef i Brynäs IF.

Att förbli en Officiell Partner är en bekräftelse på Gevalias stöd för Brynäs IF, både på och utanför isen, där initiativet "En bra start" spelar en betydande roll i partnerskapet.

— Vi är oerhört glada över att fortsätta vårt samarbete med Brynäs IF. Brynäs IF delar våra värderingar om gemenskap, tradition och kvalitet. Vi ser fram emot att tillsammans fortsätta stödja både sporten och de lokala initiativen, särskilt "En bra start", som betyder så mycket för vår hemstad. Genom partnerskapet kan vi hjälpa till och göra en skillnad för Gävle, både socialt som sportsligt. Vi vill vara här för alla – nu som i framtiden- från trogna fans till de som dyker upp på ett oväntat besök, säger Anna Bakalarska, varumärkeschef för Gevalia.

För mer information, vänligen kontakta:

Jakob Westerlund
Kommersiell chef, Brynäs IF
E-post: jakob.westerlund@brynas.se

Anna Bakalarska
Varumärkeschef, Gevalia, JDE Peet's
E-post: anna.bakalarska@jdecoffee.com

Om En bra start
En bra start är en verksamhet inom Brynäs IF som fokuserar på social hållbarhet och strävar efter att bygga långsiktiga lösningar med dokumenterade samhällseffekter utifrån givna samhällsutmaningar. Verksamheten syftar till att skapa sammanhang där gemenskapen stärker utvecklingen för barn och unga samt att öka förutsättningarna för att barns rättigheter blir tillgodosedda och uppmärksammade. Just barn och unga är vår utpekade målgrupp utifrån betydelsen av tidiga och förebyggande insatser i livet för att skapa ett socialt hållbart samhälle.

Läs mer på https://www.brynas.se/enbrastart

Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Svar till ×

Inga kommentarer än...
Bli först att kommentera detta innehåll!

Skriv en ny kommentar