Brynäs IF och Grandiosa tar kioskupplevelsen till nästa nivå.

Brynäs IF och Grandiosa tar kioskupplevelsen till nästa nivå.

Brynäs IF och Grandiosa tar kioskupplevelsen till nästa nivå

Publicerad: 8/10

Brynäs IF glada att återigen kunna presentera ett nytt och vidareutvecklat samarbete. Den här gången är det tillsammans med Orkla FoodSolutions och varumärket Grandiosa, känt i svensk folkmun för deras älskade hempizzor.

Genom Grandiosa-varumärket har nu ett nytt spännande samarbete etablerats som ska ta besökarna och fansens upplevelse i Monitor ERP Arena till nästa nivå. En av föreningens kiosker har tematiserats med varumärket och kommer att pryda arenan som just en temakiosk. Hela ytan har fått en rejäl ansiktslyftning och innehållet kommer också prägla upplevelsen - genom just pizzan från Grandiosa. Pizzorna kommer också serveras i alla kiosker i arenan, men i temakiosken är utbudet bredare.

– Vi har under senaste året gjort ett gediget arbeta med att genomlysa vad vi erbjuder i arenan och var någonstans. Här pratar vi om en hel upplevelse i allt från uttryck till kvalitet i produkterna. Förra året testade vi pizzan i mindre skala, den var mycket uppskattad och det var en efterfrågan på mer. Nu har vi utvecklat både utbudet och försäljningsytorna, mer god pizza på fler ställen. Sedan är vi väldigt glada att det är just Orkla Foods Sverige och Grandiosa, det är ingen liten spelare på marknaden som kliver in, en ledande aktör inom segmentet, det här är en intressant milstolpe och kommer förhoppningsvis höja upplevelsen i arenan ytterligare, säger Jakob Westerlund, kommersiell chef i Brynäs IF. 

Grandiosa bakar pizzor precis som svenska folket vill ha dem, vilket innebär ett bredd utbud av smaker med något för alla. Till exempel Sveriges mest sålda stora pizza Grandiosa Pan Classic, men också mer moderna koncept såsom Tunn & Fin Queen Kantarell vilket är en tunnbottnad krispig biancopizza med kantareller och lagrad hårdost. Det ger resultat - svenska folket äter 30 miljoner Grandiosa-pizzor varje år. Vi vet också att pizza är en uppskattad servering och prisvärd pausmat som passar perfekt på en arena som komplement till övriga erbjudanden.

– Det känns jätteroligt att kunna arbeta med varumärket Grandiosa på Monitor ERP Arena. Vi strävar efter att vara en partner och utveckla affären tillsammans med våra kunder och det här initiativet är ett fint exempel på hur vi kan göra detta, berättar Tomas Lindh, Regional Account Manager på Orkla FoodSolutions.

Den 12:e oktober, då Brynäs IF gästas av Malmö Redhawks, är Grandiosa och Orkla Foods Sverige matchvärdar - då kommer utbudet att lanseras ytterligare och unika tävlingar och provsmakningar utlovas. Däremot kan du redan nu avnjuta pizzorna i kioskerna i Monitor ERP Arena.


För kontakt:
Jakob Westerlund, kommersiell chef, Brynäs IF - jakob.westerlund@brynas.se 
Henrik Stierna, marknadschef, Orkla FoodSolutions - henrik.stierna@orklafoods.se

Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Svar till ×

Inga kommentarer än...
Bli först att kommentera detta innehåll!

Skriv en ny kommentar